سرخط خبرها

تصمیم حیاتی برای تیم المپیک| حالا به امید امیدواریم

  • کد خبر: ۲۹۱۸۴۵
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
تصمیم حیاتی برای تیم المپیک| حالا به امید امیدواریم
مسئولیت تیم امید درحالی به فدراسیون فوتبال سپرده شده که سال‌های متمادی موازی کاری میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال ناکامی‌های بسیاری را برای فوتبال ایران پدید آورد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، در سال‌های اخیر فوتبال ایران شاهد ناکامی‌های بسیار تیم امید بود؛ موضوعی که باعث شد تا فوتبال ایران با حسرت ۵۰ ساله برای حضور در مسابقات المپیک مواجه شود. تیم امید همیشه محلی برای جدال فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک بود که هیچ کدام از این دو مسئولیت ناکامی‌های این تیم را برعهده نمی‌گرفتند حالا با اعلام مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک مسوولیت تیم امید به فدراسیون فوتبال واگذار شد. هاشمی پس از برگزاری جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک بیان داشت: «در جلسه امروز، بحث در مورد تیم امید بود. بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو نظر اعضای هیئت اجرایی و کمیته را اعلام کردیم. با توجه به اختلاف‌نظر‌ها بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال، لازم است این بحث یک بار برای همیشه تمام شود. فدراسیون مکاتبه و اعلام کرد که، چون تیم امید نیم قرن است کسب سهمیه نکرده، اگر امکان دارد تصمیم بگیرید اختیار آن در دست کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش باشد.»


دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: «فدراسیون فوتبال هیچ تفاوتی با فدراسیون‌های کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و ... ندارد. ما وظیفه داریم فدراسیون‌ها را حمایت کنیم. امروز تصمیم گرفتیم مسئولیت تیم فوتبال امید برعهده فدراسیون فوتبال باشد و این موضوع را مصوب کردیم.»

حالا با این تصمیم دیگر در زمان شکست‌ها فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک نمی‌توانند تقصیر را بر گردن دیگری بیندازند. هرچند که امید بسیاری وجود دارد تصمیم تاریخی امروز به طور محسوسی امید به موفقیت تیم امید را در فوتبال ایران افزایش دهد. به واقع فوتبال ایران ۴۵ سال ناکامی را در رده امید پشت خود دارد که برخی بخشی از این ناکامی را ناشی از همین ناهماهنگی می‌دانند، اما پر واضح است که روشن شدن تکلیف این تیم و سپردن مسئولیت آن به فدراسیون فوتبال تا حد زیادی امیدواری را فزونی خواهدبخشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->